У КПД запрацювала нова координаційна рада

Коаліція з протидії дискримінації обрала нову координаційну раду, яка працюватиме протягом 2014-2016 років. До її складу увійшли троє осіб: Марія Ясеновська (голова коордради), Назарій Боярський та Святослав Шеремет.

Марія Ясеновська - президент Харківської обласної фундації "Громадська Альтернатива", експертка із прав людини. В правозахисному русі з 2000 року. В сфері протидії дискримінації спеціалізується на тематиці дискримінації за ознакою інвалідності та судовій протидії дискримінації. Є одним з адміністраторів Фонду стратегічних судових справ КПД. В своїй діяльності на посаді голови координаційної ради зосереджує свою увагу на активізації адвокаційної роботи КПД та організацій-учасників, співпраці із іншими зацікавленими ініціативами, створенні механізмів включення вразливих груп. Також Марія є фахівцем з питань прав дитини, освіти з прав людини, моніторингу прав людини та міжнародного адвокасі.

Святослав Шеремет є активістом неурядових організацій з 1997 року. 2004 року з однодумцями створив Гей-Форум України — всеукраїнську асоціацію задля просування прав та свобод людини для ЛГБТ. 2011 року брав активну участь у створенні Коаліції з протидії дискримінації в Україні, склав її програмний Меморандум, а 12 квітня 2015 був обраний одним із її співголів. Соціальні групи, за дотримання прав і свобод для яких виступає передусім Святослав, — це ЛГБТ; особи, які надають сексуальні послуги на комерційній основі; люди, які живуть з ВІЛ. Святослав Шеремет відомий своєю позицією на користь модернізації в Україні інституту шлюбу (поширення його на одностатеві пари), легалізації комерційного сексу та евтаназії. Громадський активізм Святослав поєднує із роботою консультанта з законодавства, спеціаліста з PRта інструктора з бодибілдингу.

Назарій Боярський займається громадським активізмом з 2004 року. За цей час мав досвід праці в різноманітних структурах – молодіжних, політичних, правозахисних. Був співголовою Коаліції з протидії дискримінації з 2012 року, а тепер – переобраний вдруге. В своїй діяльності на посаді основну увагу приділяє інституційному розвитку Коаліції. На його думку, саме за рахунок консолідації зусиль членів КПД можливо досягти успіху у запобіганні та протидії дискримінації. Серед найбільш важливих напрямків для себе виділяє просвітництво та інформаційну роботу. Адже, тільки змінивши переконання людей, ми зможемо досягти змін у їх поведінці. Серед особистих захоплень Назарія – театр, гірський туризм, дозвілля з рідними та друзями.

Як приєднатись?

Шановні колеги та колежанки!

Дякуємо Вам за зацікавлення можливістю членства у Коаліції з протидії дискримінації в Україні.

Нагадуємо, що членами Коаліції можуть бути громадські та благодійні організації, легалізовані в Україні згідно з законодавством, інші організації громадянського суспільства, які висловлюють готовність брати участь у діяльності Коаліції відповідно до Меморандуму учасників Коаліції з протидії дискримінації в Україні, Положення про Коаліцію з протидії дискримінації в Україні та інших документів Коаліції.

Для набуття членства в Коаліції уповноваженому представнику/представниці організації потрібно:

$11)   подати заяву про вступ до Коаліції із протоколом (витягом із протоколу), який містить відповідне рішення уповноваженого керівного статутного органу Організації, що подає заяву. У заяві слід зазначити:

- факт визнання та підтримки Меморандуму учасників Коаліції з протидії дискримінації в Україні;

- факт ознайомлення із внутрішніми документами Коаліції з протидії дискримінації в Україні та їх визнання;

- прізвище та ім’я, контактний телефон та електронну скриньку представника/представниці Організації у взаємовідносинах із Коаліцією з протидії дискримінації в Україні.

2) подати контактну інформацію (повна назва українською та англійською мовами, посилання на web-сайт та соціальні мережі) про Організацію та опис її діяльності у сфері запобігання та протидії дискримінації.

Коаліція приймає рішення про прийняття заявника до свого складу на підставі поданих ним документів та за наявності двох позитивних рекомендацій від чинних членів Коаліції.

З додаткових питань щодо приєднання до Коаліції з протидії дискримінації в Україні просимо звертатись до співголови Коаліції Назарія Боярського (+380 50 411 20 42, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. ).

У КИЇВСЬКОМУ МЕТРО З'ЯВИЛИСЬ КАРТИ-СХЕМИ, ДОСТУПНІ ДЛЯ НЕЗРЯЧИХ

        Контактна особа: Юлія Милая, 050 515 07 44

У КИЇВСЬКОМУ МЕТРО З'ЯВИЛИСЬ КАРТИ-СХЕМИ, ДОСТУПНІ ДЛЯ НЕЗРЯЧИХ

ПОСТ-РЕЛІЗ

Інфраструктура великих міст є недоступною для вільного користування людьми з інвалідністю. На жаль, ані національне законодавство, ані взяті Україною міжнародні зобов’язання практично не впливають на ситуацію з доступністю транспорту, вулиць міст, більшості об’єктів громадського призначення. Намагаючись скористатися ними люди з інвалідністю, стикаються з проявами дискримінації. Саме такі питання обговорили експерти на прес-конференції «Європейський вимір доступності України для людей з інвалідністю».

Україна за останній рік гідно відстояла своє право рухатися в напрямку євроінтеграції, багато що змінилося в суспільстві, якому ближчими стали демократичні цінності. Але, на жаль, і надалі не відбувається належних заходів для забезпечення рівних прав для майже трьох мільйонів громадян - українців з інвалідністю, серед яких понад 70 тисяч - люди з вадами зору, права яких, зокрема гарантує Конвенція ООН «Про права людей з інвалідністю», прийнята у 2009 році.

«З метою поліпшення ситуації з доступністю транспорту для людей з інвалідністю по зору ми виготовили та розмістили у вестибюлях шести пересадочних станцій Київського метрополітену  рельєфнографічні карти-схеми Київського метрополітену, якими зможуть скористатися, на рівні з іншими, пасажири з порушеннями зору та повністю незрячі. Карти виготовлено у відповідності до міжнародних стандартів доступності для людей з інвалідністю і з урахуванням принципів універсального дизайну», – зазначила Юлія Сачук, керівник проекту «Інформаційна та інфраструктурна доступність для людей з вадами зору»

«Для розміщення перших шести карт було обрано вестибюлі станції на пересадочних вузлах, оскільки вони розташовані у центральній частині міста, і ними користується більшість пасажирів: Театральна, Золоті Ворота (вхід із Золотоворітського Проїзду), Площа Льва Толстого, Палац спорту, Майдан Незалежності та Хрещатик (вхід із вулиці Хрещатик)», – наголосила Олена Москаленко, начальник виробничо-технічного відділу руху КП Київський метрополітен.

За словами Анни Серпутько, експерта Асоціації тифлопедагогів України,  рельєфнографічні схеми покликані допомогти пасажирам з вадами зору скласти уяву про географічне розміщення районів міста Київ, напрямки ліній метрополітену, розташування пересадочних вузлів та окремих станцій відносно річки Дніпро та інших об’єктів. Таким чином незрячі люди  матимуть змогу самостійно скласти оптимальний маршрут свого пересування містом, розрахувати його тривалість, а отже, зробити проїзд містом максимально комфортним та ефективним.

Всі карти-схеми розміщено нарівні обличчя людини середнього зросту. Чергові на контрольно-пропускних пунктах проінструктовані і готові, в разі необхідності, зорієнтувати незрячого пасажира щодо розташування схеми. Вивчивши карту, незрячий пасажир має можливість попросити чергового про супровід до поїзда.

Ця карта – це не просто перша рельєфнографічна карта в Україні. Це початок культури користування картами серед незрячих і людей з вадами зору. Останні рельєфні карти, що і досі збереглися у спеціалізованих школах, були виконані ще за радянських часів. Саме тому незрячі люди мають заново навчитися користуватися мапами. І такі мапи, вказівники і таке інше мають перестати бути розкішшю та стати повсякденною річчю, як це давно є у Європі. Тоді і європейці зможуть себе відчути в Україні як вдома

Регламент Антипремії "Дискримінатор року"

ЗАТВЕРДЖЕНО

09 жовтня 2014 р. Координаційною Радою
Всеукраїнської правозахисної спілки
«Коаліція з протидії дискримінації в Україні»
(протокол №4)

Внесено зміни 21 листопада 2014 р. Координаційною Радою
Всеукраїнської правозахисної спілки
«Коаліція з протидії дискримінації в Україні»
(протокол №5) 

Регламент 
щорічної антипремії 
Коаліції з протидії дискримінації в Україні
«Дискримінатор року»

1.    Основні положення

1.1.  Антипремія «Дискримінатор року» (надалі – «Антипремія») – всеукраїнська щорічна антипремія, що присуджується особам та організаціям за найбрутальніше порушення принципів рівності та недискримінації.

1.2.  Антипремія заснована Коаліцією з протидії дискримінації в Україні (надалі – «КПД»).

1.3.  Мета Антипремії – привернути увагу до проблеми нерівності та дискримінації та показати реальні загрози на шляху забезпечення в Україні принципу рівності та недискримінації для всіх людей.

1.4.  Антипремія є некомерційним проектом. Жодні ініціативи чи рішення, пов’язані з премією, не можуть бути спрямовані на отримання прибутку жодним з організаторів ініціативи, членів журі чи спонсорів премії. Спонсори премії не мають права впливати на прийняття рішень у будь-якій номінації.

1.5.  Антипремія є неполітичним проектом. Хоча Конкурсною Комісією можуть і будуть оцінюватися певні ініціативи чи рішення, які є продуктами політичного процесу, а також дії осіб, чиї політичні вподобання є загальновідомими, проте всі рішення Конкурсної Комісії стосуються лише самих ініціатив (рішень чи дій) і ніяк не віддзеркалюють ставлення членів Конкурсної Комісії до політичних поглядів номінантів чи лауреатів.

1.6.  Антипремія присуджується за найбільш брутальні порушення принципів рівності та недискримінації, що мають загальнодержавне значення, та сталися в період з 1 листопада попереднього року до 1 листопада поточного року.[1]

1.7.  Антипремією відзначаються лише дії чи бездіяльність, які стосуються українського суспільства й відбуваються на території України. 

1.8.  Символ Антипремії – шори - ремінна кінська упряж із шлеєю та посторонками; бокові щитки на вуздечці, прикріплені біля очей коня для того, щоб він не лякався. У переносному значенні - штучно створена ширма, те, що заважає розуміти суть чого-небудь.

2.    Організаційний комітет Антипремії 

2.1.  Організаційний комітет Антипремії забезпечує вирішення всіх фінансових та організаційних питань, пов‘язаних із затвердженням складу Конкурсної комісії та її діяльністю, затвердженням додаткових номінацій, висуванням номінантів, виготовленням відповідних відзнак та сертифікатів номінантів і лауреатів премії, процедурою нагородження тощо.

2.2.  Організаційний комітет Антипремії формується шляхом самовисування бажаючих та затверджується Координаційною радою КПД.

2.3.  Організаційний комітет обирає поміж членів/членкинь Голову.

3.    Конкурсна Комісія по присудженню Антипремії

3.1.  Завданням Конкурсної Комісії є щорічне визначення лауреатів Антипремії в номінаціях, визначених цим Регламентом та Оргкомітетом Антипремії.

3.2.  Конкурсна комісія складається з 5 осіб.

3.3.  До Конкурсної комісії можуть запрошуватися відомі громадські діячі.

3.4.  До Конкурсної комісії не можуть входити особи, які знаходяться на службі в державних органах чи органах місцевого самоврядування.

3.5.  Склад Конкурсної комісії затверджується Організаційним комітетом після погодження з Координаційною радою КПД.

3.6.  Конкурсна комісія припиняє свої повноваження після вручення Антипремії.

3.7.  У своїй діяльності члени Конкурсної Комісії незалежні й підкоряються лише власному сумлінню та цьому Регламенту.

3.8.  Рішення Конкурсної Комісії є остаточним рішенням щодо присудження Антипремії.

3.9.  Рішення Конкурсної Комісії з присудження Антипремії оформлюються протоколом, який підписується Головою Конкурсної Комісії.

3.10.  Рішення Конкурсної Комісії приймаються на закритому засіданні шляхом відкритого рейтингового голосування. Думки, висловлені під час обговорення рішення, та відомості щодо голосування кожного члену/членкині Конкурсної Комісії є конфіденційною інформацією й розголошенню не підлягають.

3.11.  Не допускається оприлюднення будь-якої інформації, яка стосується рішення Конкурсної Комісії, до офіційного оприлюднення рішення.

3.12.  Антипремія вручається в наступних номінаціях:

-    Найбільш дискримінаційне висловлювання («Язик мій – ворог мій»)

-    Найбільш дискримінаційний вчинок

-    Найбільш небезпечна законодавча ініціатива, що може призвести до дискримінації

4.    Процедура номінації на Антипремію

4.1.  Номінувати на отримання Антипремії може будь-яка фізична чи юридична особа.

4.2.  Номінантом Антипремії може бути будь-який орган державної влади чи місцевого самоврядування, їхня посадова особа чи інша юридична особа або її посадова особа, публічні особи, фізичні особи.

4.3.   У заявці на Антипремію необхідно вказати:

-    прізвище, ім’я, по-батькові та контакти особи, яка подає заявку (включно з контактними телефонами та адресою електронної пошти);

-    повну назву органу чи юридичної особи або прізвище й ім‘я посадової чи публічної особи, яка номінується;

-    виклад фактів, які заявник/заявниця вважає дискримінаційними;

-    назву номінації, на яку висувається домінант.

4.4.  До заявки додаються документи, посилання тощо, що підтверджують факт наявності обставин, що на думку заявника/заявниці є дискримінаційними.

4.5.  Заявки на присудження Антипремії приймаються з дня оголошення про прийняття заявок до 1[2] листопада кожного року та способами, вказаними в оголошенні на web-сайті КПД ( http://antidi.org.ua/)

4.6.  Відкликання заявки не є підставою для зняття номінанта з конкурсу. Остаточне рішення приймається Конкурсною Комісією.

4.7.  Інформація про усі отримані заявки передається Оргкомітетом до Конкурсної Комісії.

5.    Процедура вручення Антипремії

5.1.  Вручення Антипремії відбувається 16 листопада[3] кожного року. Процедуру вручення Антипремії визначає Оргкомітет.

5.2.  Інформація про результати конкурсу та лауреатів Антипремії оголошуються способом, який визначає оргкомітет Антипремії (прес-конференція, урочисте вручення тощо).

5.3.  Усім номінантам та заявникам надсилається письмове запрошення прибути на церемонію оголошення лауреатів Антипремії.

5.4.  Лауреати отримують шори та ганебні дипломи, а також літературу у сфері прав людини та недискримінації. У разі, якщо лауреати не прибули на церемонію вручення, шори та дипломи їм надсилаються поштою.

5.5.  Права лауреатів Антипремії:

-     виступити на церемонії оголошення лауреатів в межах Регламенту, визначеного Оргкомітетом;

-    отримати від КПД безкоштовні консультації щодо покращення ситуації з дотриманням принципів рівності та недискримінації. 

6.    Порядок прийняття Регламенту та внесення до нього змін

6.1.  Регламент приймається рішенням Координаційної Ради КПД.

6.2.  Зміни до Регламенту вносяться за письмової ініціативи будь-якої особи рішенням Координаційної Ради КПД.

6.3.  Регламент та зміни до нього оприлюднюються Оргкомітетом негайно після прийняття Координаційною Радою КПД.



[1] В 2014 році приймаються заявки щодо подій, які стались до 30 листопада включно.
[2] В 2014 році заявки приймаються до 30 листопада.
[3] В 2014 році Премія вручається до Міжнародного дня прав людини – 10 грудня.

 

 Завантажити Регламент Антипремії

Регламент Експертної ради

 

Редакція № 1 Регламенту ЕР КПД
ЗАТВЕРДЖЕНО
09 вересня 2013 р. Координаційною радою
Всеукраїнської правозахисної спілки
«Коаліція з протидії дискримінації в Україні»
(протокол № 3)

РЕГЛАМЕНТ
Експертної ради
Коаліції з протидії дискримінації в Україні

I.  ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1.  Експертна рада Коаліції з протидії дискримінації в Україні (далі — «Рада») — дорадчий орган, що об’єднує експертів та експерток у галузі прав людини та протидії дискримінації.

1.2.  Скорочена назва Ради: ЕР КПД.

1.3.  Рада не є юридичною особою.

1.4.  Основними формами роботи Ради є засідання та комунікація в електронній розсилці.

II.  ЗМІСТ ДІЯЛЬНОСТІ РАДИ

2.1.  Основний зміст діяльності Ради — вироблення експертних пропозицій та інших рекомендацій щодо діяльності (експертне супроводження) Коаліції з протидії дискримінації в Україні (далі — «КПД»).

2.2. Рада надає консультаційну та іншу технічну допомогу організаціям, установам, відомствам, іншим органам, що реалізують або планують реалізовувати діяльність у галузі прав людини та протидії дискримінації.

III.  РЕГЛАМЕНТ РАДИ

3.1.  Статус Ради, зміст її діяльності, засади членства в Раді, порядок організації її роботи та прийняття нею рішень визначаються Регламентом Ради (далі — «Регламент»), що затверджується Координаційною радою КПД (далі — «Коордрада»).

3.2.  Зміни до Регламенту вносяться Коордрадою за власною ініціативою Коордради або за поданням Ради.

IV.  СКЛАД РАДИ

4.1.  Членство в Раді є індивідуальним, базується на експертних знаннях і досвіді члена/членкині Ради, належить йому/їй персонально та, відповідно, не належить організації, установі чи відомству, до складу якої/якого входить або в якій/якому працює член/членкиня Ради.

4.2.  Початковий склад Ради затверджує Коордрада.

4.3.  Коордрада може прийняти до складу Ради нового члена / нову членкиню на підставі відповідної заяви претендента/претендентки в разі його/її відповідності критеріям експертності, викладеним у розділі V, та за умови підтримки цієї кандидатури більшістю чинних членів/членкинь Ради.

4.4.  Експерт/експертка приймається до складу Ради на термін до Міжнародного дня прав людини (10 грудня) включно найближчого парного року, після чого його/її участь у Раді може бути продовжена на чергову дворічну каденцію.

4.5. Член/членкиня Ради не може доручити іншому представникові/представниці (працівникові/працівниці) своєї чи іншої організації, установи чи відомства брати участь у роботі Ради від його/її імені.

4.6.  Члени та членкині Ради зобов’язані виконувати рішення та доручення Ради, прийняті за їхньої згоди.

4.7.  Коордрада може прийняти рішення про виключення члена/членкині Ради зі складу Ради на таких підставах:

1)  за невідвідування засідань Ради три рази поспіль або три рази протягом календарного року без поважних причин;

2)   за невиконання рішень і доручень Ради;

3)   за інше порушення Регламенту.

4.8.  Член/членкиня Ради може вийти зі складу Ради за своєю особистою заявою. В такому разі датою виходу члена/членкині Ради з її складу вважається дата доведення такої заяви до відома Коордради.

4.9. Члени та членкині Ради іменується експертами/експертками Коаліції з протидії дискримінації в Україні і мають право публічно користуватися цим статусом.

4.10.  Кожен член / кожна членкиня Ради мають у Раді власну сферу експертної компетенції, яку погоджує Коордрада з урахуванням особистих відомостей про члена/членкиню Ради.

V.  КРИТЕРІЇ ЕКСПЕРТНОСТІ

5.1.  Кожен із членів / кожна з членкинь Ради повинен/повинна відповідати довільним чотирьом із таких шести критеріїв:

  1. Принаймні трирічний сукупний досвід роботи у проектах, що реалізовувалися/реалізовуються в Україні у сфері захисту чи просування прав людини, зокрема у галузі протидії дискримінації.
  2. Досвід перебування на керівних (менеджерських) посадах у проектах, що реалізовувалися/реалізовуються в Україні у сфері захисту чи просування прав людини, зокрема у галузі протидії дискримінації.
  3. Досвід перебування на керівних посадах в організаціях громадянського суспільства правозахисної спрямованості.
  4. Закінчена вища освіта.
  5. Наявність друкованих публікацій з питань прав людини або протидії дискримінації. — Не враховуються: публіцистичні матеріали невеликого обсягу (статті для газет, журналів, блогів), інформаційно-освітні матеріали невеликого обсягу (ліфлети, буклети, листівки і т. ін.). Під «невеликим обсягом» розуміється обсяг до 3 000 знаків, уключаючи недруковані. Враховуються: звіти за результатами наукових досліджень, статті у наукових виданнях, методичні посібники, розділи в збірниках аналітичного, методичного, наукового характеру. Враховуються публікації у співавторстві.
  6. Дві письмові рекомендації, враховані Коордрадою.

VI.  СЕКРЕТАР/СЕКРЕТАРКА ТА ЗАСТУПНИК/ЗАСТУПНИЦЯ СЕКРЕТАРЯ/СЕКРЕТАРКИ РАДИ

6.1.  Для забезпечення ефективності та професійності своєї роботи Рада призначає секретаря/секретарку Ради та заступника/заступницю секретаря/секретарки Ради терміном на один рік.

6.2.  Секретар/секретарка та заступник/заступниця секретаря/секретарки Ради можуть бути призначені як із числа членів/членкинь Ради, так і з числа залучених фахівців/фахівниць.

6.3.  Функції та повноваження секретаря/секретарки Ради:

1)  формування проекту порядку денного засідань Ради за пропозиціями членів Ради, Коордради або учасників КПД;

2)   скликання засідань Ради;

3)   організаційне забезпечення засідань Ради;

4)  фіксація осіб, присутніх на засіданнях Ради, в реєстраційному листі;

5)  адміністрування електронної розсилки Ради та винесення в ній питань на обговорення;

6)  формулювання питань для голосування в електронній розсилці Ради;

7)  протоколювання роботи Ради;

8)  адміністрування офіційної електронної поштової скриньки Ради;

9)  інформування членів та членкинь Ради з актуальних питань її діяльності;

10)  інформування третіх сторін про діяльність Ради;

11)  підписання вихідних документів Ради;

12)  формування та зберігання архіву Ради (як у паперовій, так і в електронній формах);

13)  забезпечення або контроль виконання рішень і доручень Ради.

6.4.   Заступник/заступниця секретаря/секретарки Ради призначається для надання всебічної допомоги секретарю/секретарці Ради у виконанні його/її функцій та повноважень.

6.5. Заступник/заступниця секретаря/секретарки Ради виконує функції та здійснює повноваження секретаря/секретарки Ради в разі відрядження, відпустки, хвороби секретаря/секретарки Ради та в інших ситуаціях, за яких секретар/секретарка Ради не може виконувати свої функції та здійснювати свої повноваження.

6.6.  Секретар/секретарка Ради може доручити своєму заступникові / своїй заступниці виконання окремих функцій чи здійснення окремих повноважень з числа зазначених у п. 6.3 цього Регламенту на постійній основі.

6.7. Рада звільняє з посади секретаря/секретарку та заступника/заступницю секретаря/секретарки Ради:

1)   у зв’язку з закінченням каденції;

2)   у зв’язку з неналежним виконанням функцій та здійсненням повноважень, визначених у п. 6.3;

3)  на підставі заяви секретаря/секретарки або заступника/заступниці секретаря/секретарки Ради про бажання припинити свою роботу на цих посадах.

6.8. Секретар/секретарка та заступник/заступниця секретаря/секретарки Ради можуть офіційно виступати від імені Ради, але не мають права висловлювати власну позицію як позицію Ради.

VII.  ЗАСАДИ РОБОТИ В РАДІ

7.1.  Секретар/секретарка, заступник/заступниця секретаря/секретарки та інші члени/членкині Ради виконують свої функції та здійснюють свої повноваження на громадських засадах, якщо не обумовлено інакше.

7.2.  Секретар/секретарка та заступник/заступниця секретаря/секретарки Ради можуть виконувати свої функції та здійснювати свої повноваження на оплачуваних засадах.

7.3.     Окремі члени/членкині Ради можуть отримувати гонорари за свою експертну роботу в Раді.

7.4.    Організації та проекти можуть надавати Раді технічну (зокрема, фінансову) допомогу на запит та/або за погодженням із Коордрадою.

VIII.  ЗАСІДАННЯ РАДИ ТА ПОРЯДОК
ПРИЙНЯТТЯ РАДОЮ РІШЕНЬ НА ЗАСІДАННЯХ

8.1.   Засідання Ради призначаються Коордрадою, коли в тому є необхідність, і скликаються секретарем/секретаркою Ради.

8.2.   Засідання Ради є правомочним, коли в ньому бере участь принаймні п’ятеро членів/членкинь Ради. Факт участі в засіданні засвідчується особистим підписом члена/членкині Ради в реєстраційному листі.

8.3.  Засідання Ради проводяться в очному або дистанційному режимі з використанням сучасних технологій аудіовізуальної комунікації, таких як, наприклад, інтернет-зв’язок через програму Skype.

8.4.   При плануванні засідання обираються такі дата, час і місце, які влаштовують більшість членів/членкинь Ради.

8.5.  Про неможливість узяти участь у засіданні член/членкиня Ради повинен/повинна повідомити секретаря/секретарку Ради завчасно. В іншому разі відсутність на засіданні визнається такою, що мала місце без поважних причин.

8.6.    На початку засідання Рада:

1)  призначає головуючого/головуючу (такою особою може бути як секретар/секретарка Ради чи його/її заступник/заступниця, так і будь-який інший член / інша членкиня Ради);

2) затверджує порядок денний, виходячи з його проекту, попередньо сформованого секретарем/секретаркою Ради за пропозиціями Коордради та/або членів/членкинь Ради, а також, за потреби, часові рамки обговорення включених до порядку денного питань.

8.7.  Під час засідання головуючий/головуюча надає слово учасникам/учасницям засідання, відкриває, модерує та закриває дискусії, слідкує за дотриманням порядку денного та часових рамок, визначених для розгляду питань порядку денного.

8.8.  На засідання Ради з правом дорадчого голосу чи для доповіді з конкретних питань можуть бути запрошені треті особи — сторонні експерти/експертки, представники/представниці недержавних, зокрема донорських організацій, державних органів та установ тощо, які не є членами/членкинями Ради. Запрошені особи не беруть участі в голосуванні при прийнятті Радою рішень.

8.9.   Третіх осіб запрошує на засідання особа, яка входить до складу Коордради, Коордрада в цілому або секретар/секретарка Ради з обов’язковим попереднім повідомленням про це членів/членкинь Ради через електронну розсилку Ради.

8.10.  Особі, яка з тих чи інших причин регулярно запрошується на засідання Ради, може бути надано за рішенням Ради статус спостерігача/спостерігачки при Раді з відповідним протокольним обґрунтуванням та обов’язковим зазначенням часових рамок перебування такої особи у статусі спостерігача/спостерігачки.

8.11. Слово для виступу під час засідань запрошеним особам надається головуючим/головуючою.

8.12.  При прийнятті на засіданні рішень Рада прагне до консенсусу, який визначається як відсутність голосів «проти».

8.13.   Якщо досягнення консенсусу є неможливим, Рада приймає рішення більшістю голосів членів/членкинь Ради, що зареєструвалися на засіданні. При цьому аргументована позиція тих, хто проти, може бути занесена до протоколу.

IX.  ЕЛЕКТРОННА КОМУНІКАЦІЯ ТА ПОРЯДОК
ПРИЙНЯТТЯ РАДОЮ РІШЕНЬ В ЕЛЕКТРОННІЙ РОЗСИЛЦІ

9.1.  Для забезпечення комунікації між членами Ради створюється така, що функціонує у закритому режимі, електронна розсилка у форматі ґуґл-групи або аналогічному.

9.2.   До електронної розсилки Ради підключаються за посадою члени/членкині Коордради, секретар/секретарка та заступник/заступниця секретаря/секретарки Ради.

9.3.   До електронної розсилки Ради, крім осіб, зазначених у п. 9.2, за рішенням Ради можуть бути тимчасово підключені інші особи, на підставі відповідного обґрунтування та з визначенням часових рамок їхньої участі в розсилці.

9.4.   Питання для обговорення вносяться в електронній розсилці Ради будь-якою особою, підключеною до розсилки.

9.5.   Рішення в режимі електронної комунікації приймаються шляхом висловлення членами/членкинями Ради своєї позиції протягом трьох календарних днів, причому першим днем уважається дата внесення відповідного питання на розгляд чи голосування.

9.6. Рішення в режимі електронної комунікації вважається прийнятим на підставі консенсусу, тобто за відсутності голосів «проти». У разі, якщо досягнення консенсусу є неможливим, Рада приймає рішення більшістю голосів членів/членкинь Ради. При цьому аргументована позиція тих, хто проти, може бути занесена до протоколу.

9.7.  Датою набрання чинності рішенням, прийнятим в електронній розсилці, є день, наступний за останнім днем терміну голосування, встановленого відповідно до п. 9.5.

X.  ДОКУМЕНТУВАННЯ ТА ВИСВІТЛЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ РАДИ

10.1.  Робота Ради документується у протоколах, які є документами, що підтверджують прийняття Радою рішень (рекомендацій, висновків тощо).

10.2.   Рішення, прийняті Радою в електронній розсилці, фіксуються у протоколі наступного засідання Ради.

10.3.  Протокол роботи Ради виноситься на погодження в електронній розсилці Ради протягом п’яти робочих днів після засідання Ради.

10.4.   Оригінал протоколу підписується поаркушно головуючим/головуючою на засіданні та секретарем/секретаркою Ради.

10.5. Текст протоколу або його частини (витяг із протоколу) може бути розіслано секретарем/секретаркою Ради усім зацікавленим сторонам після його погодження в електронній розсилці Ради.

10.6. Регламент, склад Ради, анонси засідань Ради, інформаційні повідомлення про засідання Ради, що відбулися, витяги з протоколів засідань Ради можуть публікуватися на сайті КПД.

10.7.   Рада має свою офіційну електронну поштову скриньку.

10.8.  Джерелом офіційної інформації про хід роботи Ради та зміст прийнятих нею рішень є протоколи (витяги з протоколів), а також інформаційні повідомлення, які публікуються на сайті КПД.

10.9.  Члени/членкині Ради, спостерігачі/спостерігачки при Раді та інші особи, запрошені до участі в засіданнях, зобов’язуються:

1)   не розголошувати третім особам думки одне одного / одна одної, висловлені під час засідань та в електронній розсилці Ради, задля забезпечення найбільшої свободи дискусій;

2)    у разі звернення третьої особи з проханням роз’яснити причини прийняття Радою того чи іншого рішення рекомендувати такій особі направити Раді письмовий запит.

10.10.  На початку засідання Ради головуючий інформує запрошених осіб про політику конфіденційності в роботі Ради, викладену в підпункті 1 п. 10.9 Регламенту.

10.11.  Відповідно до потреби секретар/секретарка Ради забезпечує висвітлення її діяльності шляхом інформування зацікавлених сторін про плановані та проведені засідання, обговорювані Радою питання, прийняті Радою рішення.

10.12. Публічно виступати від імені Ради з того чи іншого питання має право спеціально уповноважений на це Радою член (спеціально уповноважена на це членкиня) Ради, що має бути відображено у відповідному протоколі роботи Ради.

Завантажити Регламент Експертної ради